hits

Kristin.blogg.no

Hore, kjerring eller rødstrømpe?

  • Publisert: 25.09.2017, 12:12
  • Kategori: Meninger
  • Hell ut av begeret mitt borti potteplanta der er du snill, for nå er det fullt igjen. Det renner bullshit oppi fra alle kanter og meningene mine må ut på luftetur igjen. Har det blitt sånn at hvis man mener likestilling er et halvbra konsept, må man innfinne seg med å være enten hore, KJERRING eller rødstrømpe?

    Ok, så var ikke jeg videre imponert over free the nipple-stuntene borti tredjeetasjen i blogg.no, og mente det var feil kamp å kjempe. Likevel skremmer den videre kampen meg enda mer. Kampen om hvem som har rett, hvem som er i sin fulle rett og hvem som er ved sine fulle fem.

    Hore, kjerring eller rødstrømpe?

    I kjølvannet av gulvlegging på Sørlandet og Sofie og Andrea sitt bar overkroppstunt, ble det satt igang storstilt båsbygging i alle kommentarfelt, i oppfølgingsinnlegg og hvor det ellers måtte passe. Synes du stuntet var bra, var du hore. Synes du det var påtatt og kalkulert, var du sjalu kjerring. Og synes du andre saker var viktigere, vel da var du prippen og gammeldags rødstrømpe.

     

    VARSELTREKANT OG STOPPSKILT!

    Faderuttanmegta nå må det rulles inn pupp her, både hos de som har den på lufting og oss andre, bak ammeinnlegg, sports-BH eller Victorias Secret. Damer kan ikke vinne en eneste likestillingskamp hvis vi har bestemt oss for å fly på hverandre som gærne villkatter! Jeg kan godt innta kvinnefientlig modus, med fare for eget liv og helse: "Kvinnfolk er rett og slett onde. Mot hverandre. Fordi de kan." Det finnes knapt en kjent hersketeknikk jeg ikke har sett blitt brukt av kvinner mot kvinner når det gjelder dette oppussingsprosjektet med etterfølgende søppeltømming i baris. 

    Menn som hater kvinner, mulig det. Men kvinner som hater kvinner er langt mer utbredt. Det er jo rene epidemien!

    Two women having a fight in bathroom
    Licensed from: OMG Images / yayimages.com

     

    Min bås

    Jeg er ifølge båssettingen både en sjalu kjerring og en prippen, gammeldags rødstrømpe. Det kan jeg leve med. Jeg har ammet såpass med timer i full offentlighet til å kunne si at jeg ikke har møtt problemet som skisseres. Jeg har faktisk aldri møtt problematiske situasjoner knyttet til ernæring av mine tre barn. Men samtidig har jeg heller aldri klikket i vinkel på samfunnets forventning om en viss form for diskresjon. Behovet for å slenge puppen bar på bordet ved siden av ostekaka har liksom aldri vært der. 

    Men jeg hater dem ikke, de som er uenige med meg. Som mener dette er en viktig kamp. Ser ikke helt poenget med å kaste bort en av de sterkeste følelsene jeg har på bålet for noe sånt. Jeg har sagt min mening, og andre har sagt sin. Er det noe poeng i å flå hverandre for at man er uenige, egentlig? Er det et lurt likestillingsgrep, å stå igjen like bitre og steile alle sammen? 

     

    La meg skråle litt ut fra båsen min her før jeg avslutter:

    Kle av deg for likestilling hvis du har lyst til det. Jeg er ikke enig i at det er en eminent taktikk, og det har jeg lov til å mene. Det jeg derimot ikke mener det er lov til, er å slenge stygge karakteristikker din vei fordi du mener det er en god taktikk. Og det mener denne "kjerringa og rødstrømpen" at ingen andre skulle ha lov til heller.

     

    Flere rødstrømpekjerringmeninger om puppelikestillingsdebatten finner du HER.

  • Publisert: 25.09.2017, 12:12
  • Kategori: Meninger
  • 17 kommentarer
  • 17 kommentarer

    stavangerinmyheart

    25.09.2017 kl.13:46

    he,he. har et litt snillere innlegg som kommer ut en av dagene... kanskje du kan være i samme kategori som meg der... :))) Veldig enig med deg. Diskuter sak og bli enig..... Ønsker deg en flott dag videre (holdt på å skrive med bh eller ei... hihi)

    Kristin

    30.09.2017 kl.21:14

    stavangerinmyheart: Kan nok godt være vi er like der ja :D Hihihihi

    Ei_heks

    25.09.2017 kl.15:47

    Det er ille nok for deg da, vakre, men tenk på meg! Jeg er gammal og feit og stygg i tillegg, har glemt hvordan det var å være ung og aner ikke hvordan det ting fungerer i dagens samfunn. :D :D :D

    kompleksfylltogknust.no

    Kristin

    30.09.2017 kl.21:19

    Ei_heks: Hahaha - du vet det at de tingene du sier om deg selv har stor betydning for selvbildet? Synes du skal droppe alle de adjektivene der jeg :D

    Daniel Olsen

    25.09.2017 kl.17:42

    Det er en uheldig trend det og slenge med leppen når noen er uenig. Det har heller ikke den riktige effekten, for selvom det å slenge med leppen skaper prat og debatt, så ender det med at når støvet legger seg igjen så har vi pratet om personer istedenfor saken og hvordan vi faktisk kan gjøre ting bedre.

    Jeg tenker på min side at det er andre saker som er viktigere enn om kvinner for gå toppløs i gatene eller ikke.

    Til slutt er min mening den at det er greit at man er stolt av egen kropp, men man trenger ikke og vise den frem til gud og hvermann fordi om, hadde nå blitt haraball om jeg viste fram junior på åpengate og jeg takker den riktige instansen for at det er tilfelle.

    (Angående bås, neh, du er en kvinne som har en mening som for noen er upopulær, verken kjerring eller rødstrømpe etter mitt befinnende iallfall. )

    Kristin

    01.10.2017 kl.22:23

    Daniel Olsen: Jepp, leppeslenging tilfører liksom sakene så latterlig lite. Selv om det kan være veldig fristende ut å bevre litt overleppe i enkelte situasjoner. ;)

    Haha, jeg er også glad for at en ikke kan sprade rundt så lettkledd en bare makter, eller hæler i de temperaturene en har nå. Liker "båsen" du fant frem klart bedre enn alternativene ;)

    kjerringtanker

    25.09.2017 kl.19:43

    Slenger gjerne rundt med puppene mine i øst og vest. Trives best uten BH. Men det er min greie.

    Hvis jeg skulle føle trangen til å liste vegger eller gå ut ned søppelpøsen med hengepuppene dinglende i friluft så kan vel ingen nekte meg det.

    Datteren derimot, og mange av hennes jevngamle ville nok heller dø enn å vise seg offentlig uten BH, selv med topp på. Det er greit. De er ikke pripne, og langt fra rødstrømper (er det et skjellsord?)

    Det er vel litt mer enn nipler og brystvorter som avgjør hvem vier som mennesker.

    Catfight og ekle kommentarer er ingen debatt verdig

    Kristin

    01.10.2017 kl.22:24

    kjerringtanker: Jepp, men du har kanskje klær utapå? I alle fall sånn som jeg kjenner deg :D

    S

    26.09.2017 kl.00:26

    Klarte jammen ikke finne opphavet til ordet 'pupp' skal sies...tenkte først at er jo litt av et ord det er. Tre p'er i et ord på fire vet jeg ikke om noet annet ord; jo...papp...ok...

    Anyway...

    Dette puppehysteriet o det derre tits n ass greiene vil aldri gi seg så lenge vi lever...kommer i bølger er min tipping; gone are the days when ladies showed the ancle and men showed the one button open chest-case mens de svinget sverd i angarde på 1850-tallet. Its too late; kidsa surfer i tre års aldern på nettbrett med en pop-up pupp advert flyvende opp eller enda værre begynner vell snart med puppe-aps der man stimulerer barnet til å tro det er mor med bildet av den derre nippelen mens ungen sutter på skjermen.

    vi trenger kreatitvitet med puppene; på en morsom måte kansjke..hmm...vell; på måteholden måte for alle aldre..hmm..tenketenke...hva med å lage formbart speil rundt/på puppene så at den speiler tilbake til den som ser på - blir liksom en illusjon at de ikke er der men de er der(!) Dette er banebrytende ideer...

    Person 1: *ser på pupp*

    Puppe-erson: *har speil puppe innlegg*

    Person 1: ser seg selv og/eller omgivelse rundt puppen.

    Puppe-person: tar frem et egg og en stokk

    Person 1: hva i...

    Puppeguri: æ ha no faen me speileggstokkan on show!

    The End.

    Fin.

    Kristin

    01.10.2017 kl.22:25

    S: Hahaha, den var både fin på fransk og norsk :D

    S

    26.09.2017 kl.00:46

    klarer ikke å slippe helt tak i puppen her...

    - ønsker også å påpeke at et puppebilde kun faktisk er et bilde; det er faktisk ikke en pupp. Kun et to-dimensjonalt bilde som genererer en slags dopamin-kick men som faktisk kun er et bilde. Nå er det som så at jo flere pupper på bilder vi ser jo mindre kick får vi - men om man setter seg å reflekterer rundt bildet så kan det vekke tankenskraft og tilogmed luktesansen og etc etc for de som virkelig hår inn i et bilde. Men hjernen er kul på den måten med om vi klarer å se mindre på bilder så begynner hjernen automatisk lage en mer intim og mere et personlig forhold til puppene; dette er sunnt da vi vi setter igang kreatoviteten og fantasien rundt puppen.

    Poenget mitt er vell at om vi ser på et kart av verden, så ser vi ikke verden vi ser bare et kart. Det er en klar forskjell...

    Fokkit; puppen engasjerer tydeligvis å ønsker ikke avkrefte/bekrefte hvorfor - dette er bare en veldig viktig melkeproduserende samling av kjertler som fortsatt er i fokus den dag idag/og forbryllet mange som feks psykoanalytikeren Klein som påstår at puppen er dannelsen av 'object theory' om hva/good breast og former vårt elsk/hat i henhold til hva intimitet handler om.

    Pupp n shout

    Angelina

    26.09.2017 kl.01:03

    Du skriver helt rått!!

    Bloggen din må jeg nok følge :)

    Hilsen barnevernspedagog

    Kristin

    26.09.2017 kl.12:26

    Angelina: Tusen, tusen takk :D Så koselig tilbakemelding :D Håper du har en knallfin tirsdag :)

    eiheks

    30.09.2017 kl.21:27

    Helt sant Kristin! Jeg vet det, så jeg sier ikke sånne ting om meg selv.

    Men det var snakk om båser? Og jeg har hørt dem når jeg har kommet med motargumenter som ikke faller i god jord.

    Kristin

    30.09.2017 kl.21:34

    eiheks: Åja - sånne båser har jeg også blitt putta i. Uten at det bryr meg nevneverdig ;)

    eiheks

    15.11.2017 kl.17:23

    Blir ikke direkte knust jeg heller... og tenker litt i retning av klapp igjen. ;)

    Bli belært om noe min generasjon var med i front av å gjøre akseptert er noe som irriterer meg en smule. Når jeg gidder å tenke på det. :D

    Kristin

    16.11.2017 kl.22:24

    eiheks: Av og til er det greit å ikke tenke for mye på sånt. En kan jo bli litt tussete av det. *har jeg hørt*

    Skriv en ny kommentar